fredag 17. april 2009

Her snakker vi om kake.....

Hei igjen....
Lenge siden jeg har vært innom her nå....
Har en del bilder og slikt,men det fine været frister meg til og være ute,i hagen.
Har en tomt på 1 mål.Og det skal stelles og greier....Og når man da er alene,sier det seg selv at ting tar tid,og at man kun får gjort en ting av gangen......

Så har jeg beg i ny praksiss i utdannelsen min.
Jeg har aldri jobbet med folk,med Downs før. Men nå har jeg prøvd det i to dager. Synes det er spennende.Fordi de har like mange personligheter de som oss. De er perfekte i mitt syn... Men på en spesiell måte.....
Jeg er da på jobb tre dager i uka,og trives med det.

I morgen skal min nivø ha navnfest,og da har tanta fått i oppdarag og lage en kake...
Denne kaka er min eldste sønns yhndlings kake...Når denne har blitt laget,ser man i hans øyne at det nesten kommer tårer.Han bare elsker denne kaken.....
Her er oppskriften,bildet kommer senere. Denne er på et vis iskake....Det er da marengs,med hjemmelaget is på,og med et lag knuste M og Daim over,settes i fryseren og nytes neste dag....


KNASEKAKE :

3-4 eggehviter - Stivpiskes
200 g sukker - Tilsett en ss om gangen

Stekes v 150 grader i ca 1,5 time med å ovnsdøra litt åpen .

3 dl kremfløte - stivpiskes
3-4 eggeplommer blandes inn

1 pose M
1 dobbel daim
Dette knuses i foodprosessor

Bland krem og sjokolade , ha det på kaka , putt den i fryser`n ………….og vips……..så er kaka klar !!!!!!

Lykke til med den .

1 kommentar:

Ninne sa...

Så flott at du har kommet deg videre i praksisen, Hanne!!!Regner med at du vet om de nye praksiskravene, der de ikke krever at du er innom alle aldersmodulene, slik det var før! Lurer du noe på det er det bare ta kontakt med gamleskolen, vet du ;)