lørdag 6. desember 2008

Stille

Lørdag/søndag....

Ja nå er det liksom midt på natten og barna sover godt
i sine senger. Godt innunder dyner.
Jeg ser litt på tv,mens jeg lager et par julegaver.
Jeg veit at jeg egentlig burde lage noe kaker,eller vaske litt,
men arb.lysten er ltt borte.

I morgen skal min mor,mine tre gutter og jeg til Oslo.
Vi skal se på jule forestillingen på Filiadelfia.
Dette er noe vi har gjort til en tradisjon,for gutta. Jeg koser meg,
Gutta ser spendt på hva som skjer,til tider,får jeg denne klumpen i halsen
hva skjer nå. Hva om jeg feller noen tårer,vil folk glo,eller kan jeg
ja lille meg,la tårene trille.

Jeg veit at jeg nå er ganske langt nede,men på vei oppover. Til tider er det veldig vanskellig. Ting som skjer rund en,ting som skjer på skolen hos mine barn. Hva skjer på neste møte jeg skal på,i skole resji. Da mitt barn sliter,med fortiden sin. Hva skjer,når neste møte på skolen hans er over. Hva skjer da,med videre skole gang.

Jeg sitter her i mitt eget hus,som jeg er glad i og som jeg hater. Til tider hater jeg det så at jeg ønsker og pakke sakene mine og flytte.....flytte vekk,fra alt sammen. Fra alle bekymringene jeg har for gutten min. For han som måker hele gårdsplassen,uten at jeg har bedt han om det. Han som henter ved,for at han etterpå skal kunne holde seg varm. Han som strekker ut armene til meg og gir meg en bamse klem. Han som sliter i hverdagen med skole gang,men enda setter seg ned,og leser bedre og bedre. Han som regner som en gud,bare han skjønner det. Han som elsker livet,men hater det noe veldig til tider. Det er da fortiden, kommer frem igjen. Da svartner det for han,og han ønsker og bare skade og tilintet gjøre det som er vondt. Han som ønsker bare at alle skal ha det bra. Han som kommer til meg og forteller de innerste hemlighetene sine.
Jeg er stolt over og kunne få den tillitten av min egen sønn.
Mamma elsker deg over alt på denne jorden. Jeg elsker deg like mye som jeg elsker de andre to brødrene dine......

I morgen tenner vi to lys.... da er det frokost,med kokt egg og to lys....
Takk mie tre flotte gutter at dere er til,takk for at dere gjør dagen min så meningsfylt. Takk for at dere kommer og forteller meg hemlighetene deres. Jeg vil ta godt vare på dem. Når jeg dør,dør de med meg.


Jeg gleder meg til i morgen,da skal vi kose oss på jule showet.

Jeg veit at når jeg legger meg i senga etterpå,er det en liten tass som ligger der. Han kjenner at jeg legger meg. Da kryper han nærmere meg,jeg legger da mine armer rundt deg og visker i ditt øre"mamma elsker deg". Så sovner vi inn......

Jeg skriver litt om hverdagen min her.....for og kunne sette ord på hvor glad jeg er i livet. Det har ikke alltid vært sllik. Derfor setter jeg pris på de små øyeblikkene. De tar jeg godt vare på.

Da sier jeg god natt og sov godt....

Klem Hanne

1 kommentar:

Hønehuset sa...

Kjære, kjære Hanne. Sterkt å lese. Føler frustrasjonen og gleden din på kroppen. Tenker masse på dere.
Masse klemmer fra meg.