lørdag 31. januar 2009

Fri....


Fri ja....

Fri,er det og sitte på en kaffe??
Eller og besøke den man ønsker??
Eller er det og kjenne frisk fjell luft??
Eller er det og kjenne saltvanns luften i ansiktet??
Eller,eller ,eller??

Denne påfulgl sommerfugelen,er et symbol for meg.
Joda den er vakker,men den er fri. Den har ingen plikter,eller problemer,eller fortid,som den skal slite med.Til tider hver eneste dag....Den skal heller ikke gå og prate med noen som skjønner problemet bedre en andre........ Den skal heller ikke ha problemer,med barn som ikke er utstyrt, med alt det "normale",forventer av en....

Fri ja.....
Akkurat nå, er det mye her i heimen.Men det og kunne føle seg som denne sommerfugelen,til tider er bare kjempe deilig.... Det og kunne kjenne fjellluften,det og kunne kjenne saltvannsluften i ansiktet,det og ikke bekymre seg så mye.....
Bare det og kjenne arbeidslysten sige innover i porene.... For meg er det frihet.... Hva frihet er for deg.....vet bare du.... For meg er også frihet det og kunne se barna mine og spessielt en av dem,kunne lese en hel side i en bok...... for det tar nemlig TID..... Men for det,så er det frihet for meg..... Det og kunne se at de smiler til meg....er også frihet for meg.... Det og kunne sitte på en kaffe er ikke så veldig frihets følse for meg....men tar jeg den med i skogen,eller ved havet...ja da er det frihet for meg.... Det og kunne hjelpe andre,er også frihet for meg.... Men hva det er for deg....vet bare du....
Det og kunne sitte og strikke en hals eller andre nyttige ting.....er veldig frihets følse for meg.....

Fri ja.......

Innerst inne for meg er det og stå opp hver eneste dag,og kunne puste.... Det og kunne smile....Det og kunne høre....Det og kunne se...Se den vakre sommerfugelen.... Som flyr....Det og ikke kjenne smerte i kroppen....er frihet for meg....Men hva frihet er for deg,vet bare du.....

Fri ja...........

1 kommentar:

Ninne sa...

Det var vakre ord, Hanne! Jeg kan se deg for meg mens du skriver det, med det gode uttrykket som er bare ditt i øynene!
Masse klemmer!