søndag 1. mars 2009

Litt fra februar mnd....

Ja,så skrives det 01.03.09.
Tiden står jo ikke stille, om dagen heller da:-)
Vi går mot lysere tider,og det kjennes på kroppen.
Jeg, har mer lyst til og gjøre ting.... om bare snøen kunne forsvinne fort.
Men i mellom tiden,kan jeg kose meg inne med bakst,håndarbeide og barna mine.
Eldste mann her i huset har overnattings gjest i natt.Og da sto jeg tidlig opp i dag og bakte scons.




Og mens vi ennå har mer en nok snø,så ble Martin og jeg, med min bror og hans kone,på en laaaang ski tur. 1 mil...... og med min kondis,og form.Ja så tok sin tid,og ikke minst krefter.
Men vi hadde det fint. Det var et fantastisk vær,sol og litt overskyet. Med et stopp,der vi koste oss med eplekake,takker Ane for en deilig kake,kakao og peanøtter. Nyt bildene.

Her sitter Martikoser seg,med deilig eplekake,peanøtter og kakao:-)

Så har jeg laget disse på bestilling.
Strikket i Oda garn.
Et greit garn,men det loet noe.
Dette parret str.40-42 brukte jeg 3.5 garn nøste,på pinne 6.
Solgte det for kr.300;


Hehe jada,vi hadde koteletter,her om dagen.Poteter og amerikansk blanding.
Og det er faktisk lett og tulle litt med disse mais korna da......




Joda,jeg kjøper ikke så ofte brød,lager heller det og rundstykker......

Var utplasert på en skole,der ble det servert ferske rundstykker hver dag,untatt torsdag da var det varm mat. Og han som laget disse rundstykkene,var så utrolig dyktig.Jeg er sikker på at han tok noe magisk i dem:-) Jeg veit hva slags mel osv. Så jeg bruker en grunnoppskrift,med da disse forskjellige melsortene. Og disse smaker nesten like godt. Bare mangler dette magiske melet....





Joda det er snø her ennå. Og noen er mer fornøyd medn andre.....
Her er edstemann.....


Så har vi Adrian da,han er litt over 3 år nå.
Han var en stolt kar her.
Han fikk prøve ski for aller første gang.
Uten staver.
Detta funka bra!!!!!
Klem fra tante......(lissom tante)
Her er det morgen kos i senga......
Edwind, som er minste mann her i huset,har et kjært hjerte for dyr.
De skal ha mat og masse kos,til tider for mye.
Så her følger det noen bilder av Edwind og Buster.....






Det sies det at,barn er søtest,når de sover...........
Særlig i mamma`n sin seng.......




Våknet tidlig en morgen i vinter ferien.......til sol....... da var det og komme seg opp og ut....






Martin og hans klasse skal til Polen i 10 klasse. Elevene selv skal tjene penger. Så her er Martin og hans salgs venn,på Torp. De selger nystekte vafler til kr.10; og kaffe til kr.5;
De satt vel ca 3 timer. Da var de tomme for vaffel røre og kaffe. Men de hadde tjent 814 kr.
De hadde også fått prøvd se på litt engelsk. Det beste er at de begge var kjempe fornøyde:-)


Ønsker dere alle med dette,en flott søndag. Om det snør,som her,eller sola steiker.........

Ingen kommentarer: