torsdag 19. mars 2009

Jeg har en 7-åring

Gratulerer med 7 års dagen Edwind.......

Ja for 7 år siden,på denne tiden av døgnet,lå jeg og Edwind i en sykehus seng og sov......
Vi hadde jo jobbet nesten hele natten begge to.
Det beg den 18 mars,på dagen.Mine daværende svigeforeldre var på kaffe besøk..... Jeg følte at noe var i gang,men hadde født to barn tidliger,men da blitt satt i gang.(svangerskaps forgiftning)
Denne gangen skulle jeg vist få lov til og la kroppen jobbe selv:-)Litt uvant......
Klokken ble 2100 da jeg ringte første gang inn på sykehuset. Hehe var nok littfor tidlig ute da gittt;-) men ble på en måte beroliget at vi sikkert kom til og sees i løpet av natta.Det var da jeg fikk litt kalde føtter på et vis.....Hva driver jeg med nå......liksom.......
Jeg gikk og la meg,ting gikk tregere.Jeg slet da med bekken løsning...... La meg i sengen,for og slappe av.... Ole Magnus lå i sin fars seng.......Ting beg skje i kroppen min....Akkurat som kroppen gjorde seg klar til en kjempe stor jobb..... Min daværende mann lå på sofaen....for liksom om være klar...... Jeg hadde nok sovet litt,for plutselig måtte jeg opp og pakke alt sammen.....Toalett veska mi,ble klar. Baggen min ble pakket på en liten stund...... Baby klærna ble med i en liten pose for seg selv.......Så var det og gå på do for 100.000 gang..... det var da det skjedde.... det sa plopp....
og denne dama er ikke vant med at det sier plopp,når man tisser!!!!
Også på et vis,så var alt i gang..... men er det slik det fungerer da....jeg får legge meg litt igjen....men kroppen ville ikke roe seg....Så da var bare til og inse en ting...fødselen var i gang.....
Jeg fikk da tusla ned i stua,der min daværende mann sov.... trodde jeg,han klarte heler ikke og roe seg ned.....Fikk ringt på føden igjen....ble da bedt om og komme,så sees vi snart,sa en hyggelig stemme.....Fikke ringt til mamma og fått henne til oss,for her lå det to sovende og uvitende barn....
Turen til sykehuset,var smertefull,men da min davær mann,som jobbet i ambulansen,så overlot jeg alt det praktiske til han......vi kom inn ,fikk et rom og da var alt ok....en stund......
Det som er så mystisk,er og se på magen sin,som jobber så sinnsykt bra....
Klokka 03.02 den 19.03.02 kom det en flott stor gutt på 4560 gr 54 cm lang. Frisk og rask.....


Edwind her med gaven sin fra Mon og Far og oss hjemme.
Han er nemlig en arbeids kar serru. Han jobber hele dagen ute og inne.
Så da var det jo kjekt med en slik tralle.......

Også fikk han yndlings kaken sin da......Kanel kake.......som er fra Sylvia sin blogg......


Klem til en deilig gutt fra mamma`n din:-)


2 kommentarer:

Ninne sa...

Hipp hipp hurraaaa for gutten din som er så glad!!!

Gratulerer alle sammen med enda en stor gutt i huset!

Klem og god helg!

turvid sa...

Gratulerer med 7-åringen!