tirsdag 7. april 2009

Opplevelser i fleng.....

Ja, så er det April da.
Fuglene kvitrer sin vår sang,snøen smelter,krokusen har kommet opp i hagen her.
Jeg har skrevet en del tanker,ang hvordan ting har vært her.
For de som kjenner meg,skjønner hva jeg skriver,men for de som ikke kjenner meg,blir det på et vis bare koder:-)
Men livet er lysere om dagene,og det er fantastisk deilig,i det rette ords forstand:-)
Ting har ordnet seg,til det bedre,det har blitt noe ut av ting,som har blitt satt igang.
Jeg føler at det som har blit lovet,er blitt gjort og holdt:-)
Så en takk til BUPA og barneværnet.

Så kommer det som er deilig da:-)
Nevøen min har pasert 7 månder og er i full vigør.
Han prater som en foss,tja regner med at han har det fra sine foreldre;-)
Han prøver og dra seg forrover:-)
Og tanta er jo så klart stolt som ei høne:-)

Her er det farmor og nevøen min:-)
Her snakker vi om ei STOLT farmor:-)
Hu ordner opp,passer på at alle har det bra:-)


Her har vi gjengen:-)
Jeg har vært litt barnepass for nevøen min,og da må han pent være med på bildet:-)




Har vært på Rygge i militær leieren der.
Og når jeg er på slike ting,så har jo jeg aldri ro i rompa....
Da er det opp før fuglene og ut i skogen,for og stjæla energi:-)
Dette bilde ble tatt 0615.



Joda litt strikking blir det....
Jeg og ei lotte skal bytte jobb.
Jeg strikker,mens hu syr.....
Kommer tilbake med produktet fra henne.
Også må jeg bli ferdig med hennes,før det legges ut her:-)






Joda,gutta ønskert og båle her om dagen. Da spørr man mamma om det er ok og sage litt:-)
Og det er det jo på visse ting:-)
Her er alle i sving:-)





Og bål blei det:-)
Med pølser til:-)
Det var jo hele hensikten:-)






Og da koser eldste mann seg svært:-)








Snakk om tåke......
Her er jeg på Kjærringvik,før kl er 10....





I går var jeg på besøk hos ei/en saue bonde....
Her blei det litt mere en bare og se....
Snakk om og være/føle seg på landet....var ikke mer en ca 10-15 min fra byen,for en opplevelse:-)


Her er sauene som har lammet for en stund siden....
Jeg må bare innrøme at jeg har aldri hatt en så deilig dag noen gang.
Kjenne fjøs lukta og høre sauen "prater" med barne/a sine....
Det og bli brukt som en hjelpende hånd,var en helt naturlig gereie:-)
Fore,fylle vann,se observere,bli informert på alt man ønsker og få greie på:-)
Fint vær var det også,flotte folk og være sammen med,god mat og sene turer i fjøset,for og sjekke:-)
Her føller det noen bilder fra min gårsdage,som var komlett:-)
Tusen hjertelig takk til herr og fru bonde:)
En ting er helt sikkert.....
Det er så ørsmå margier fra liv og død....
Det at jeg fikk oppleve livet og gleden ved det,er ikke noe selv følge.
På en gård like ved,ble det også født to lam. Den ene,overlevde,mens den andre døde i mine hender. Prøvde alt jeg kunne for og få varmen i det,men forsent.....
Slik er livet.....Ikke noe og gjøre ved.......Men det og få oppleve det sterke og det sårbare på samme dag,bare noen timer imellom..... Det sier meg,en ting..... Man skal ta vare på de gode stundene,når ting hoper seg opp.....
Her står sau og lam,fra noen dager siden....Lammene hopper fornøyde bak,mens mammaene spiser og koser seg:-)

Her har jeg 91 stomperu..... Jeg følger godt med,på hva som skjer....detta var store greier:-)Stolt jeg....JA så det holder.... Dette lammet er ikke mer en 15 min gammelt....
Så skjørt og sterkt på samme tid. Mamma`n slikket og pratet med det og søstra:-)



Her er begge to etter bare en times tid....Den som ikke mamma`n slikker på,fikk jeg lov til og frigjøre for slim og legge frem til mamma`n.....
Nei dere, detta er livet på sitt ytterste punkt.



Her er 91 stomperu.....
Og med dette onsker jeg alle sammen en deilig påske.....kos dere og ta vare på hverandre:-)

Ingen kommentarer: